Ik heb lang getwijfeld of ik het zou doen, mijn eigen favoriete vakantieadresje op Ibiza prijsgeven. Want wat nou als het straks ineens heel populair wordt en het vol is geboekt wanneer ik er zelf heen wil. Maar aan de andere kant, het doel van deze site is het delen van mijn favorieten. En daar hoort dit plekje zeker weten bij. Vandaar dus dat ik mijn kleine paradijs met jullie deel. Vorig jaar zijn we hier voor het eerst geweest. We hebben lang gezocht naar de accommodatie die precies aan onze wensen voldeed: in het Noorden van Ibiza, rust, een zwembad, niet te ver van zee, ontbijt erbij en een leuk stadje in de buurt. We kwamen uit bij dit witte landhuis boven op een berg, vlakbij het plaatsje San Joan. Het huis wordt verhuurd door een Franse dame die in het hoofdgebouw woont en het kleine witte huisje naast het zwembad verhuurt. Toen we aankwamen, wisten we niet wat we zagen: een fantastisch zwembad met een nog fantastischer uitzicht, een lieflijk huisje voor ons zelf, met een badkamer die uitkijkt over het zwembad. Een terras met ligbedden, ook weer met een geweldig uitzicht over bossen en zee. En elke ochtend een eenvoudig, maar lekker ontbijt. Het huisje biedt geen luxe zoals sommige andere villa’s op Ibiza. Dus geen jacuzzi of mooie design inrichting. Nee, de luxe hier zit hem in de plek. Met de huurauto reden we in tien minuten naar het dorp San Joan, waar leuke restaurantjes zijn en een relaxte sfeer hangt. In een kwartier waren we bij zee. Van onze verhuurster kregen we een boek mee met daarin de secret beaches van Ibiza. Dat hebben we echt verslonden die week. We kwamen op de allermooiste plekken. Maar we kwamen vooral tot rust. ’s Avonds, zo boven op de berg, hoorden we alleen vogels en de wind. Heerlijk! Dat het huisje top secret is, is overigens duidelijk. Het heeft geen naam en is nauwelijks te vinden op internet. Maar je kunt de eigenaresse in het engels of frans een mailtje sturen: fpc.ibiza@gmail.com. Een topvakantie gegarandeerd! Een nadeel: het huis is niet geschikt voor kinderen. En je moet van katten houden, want die zijn er volop. Gelukkig doe ik dat.

Best thing: ’s ochtends een duik nemen in je eigen zwembad